Monday, June 18, 2012

Tanggungjawab.

Jenuh nak pikir tajuk ape untuk entri yang berapa nak first ni.

Tanggungjawab. berkenaan TANGGUNGJAWAB sebagai anak, sebagai pelajar, sebagai pekerja.. dan yang paling penting, sebagai HAMBA.

Alhamdulillah, tanggungjawab sebagai pelajar Ms., hampir selesai. Correction dengan SV sudah usai. Hanya nak hantar sekali je lagi, dan kemudian, submit di fakulti. Kemudian VIVA.. Correction..bla3... bosan.

Sekarang ni, have been hired as Research Assistant (RA). Tapi most of the works, mainly on preparing reports, updating list of chemicals, quoting prices for chemicals and instruments..Such a lame works. But then, sebab TANGGUNGJAWAB, so, kenelah amanah.. Kadang2, buat kerja ibarat melepas batuk di tangga.. Contohnya:

Boss : Nanti jangan lupa quote harga servis untuk alat nih
Aku : Ok.

(Masuk lab... bual2.. jimba2...)

Jam 4.00 petang.. baru nak quote harga

Boss : Cemana? ok x?
Aku : Ok jer.

(email.. email.. email.. pada supplier)
(2 minggu sudah)

Boss : Cemana?
Aku : Entah, die senyap je.
Boss : Xpelah. Kalau senyap.. Kite cari yang lain.
Aku : Ok

(email.. email.. email

Aku : Boss, harganya 10K
Boss : Xpeah, xjadik.


Hahaha.. =(

Kadang2 rase, tanggungjawab yang diberi berat, bila dah buat, survey2 harga.. xjadi. xpelah, tu namanya jalankan tanggungjawab..

Ade satu lagi, ok. bos bayar kerja.. untuk 8 pagi masuk kerja, balik pukul 5 petang.

kite masuk kerja, 830++, tengahari keluar pukul 12 masuk kerja 1430. Balik 1730. camane tu? gaji tiap2 bulan berkat x?

Ni ayah aku dan member jambu yang tegur. Duduk terfikir. Teruk la diri ni.





Sedih. jadi, UBAH

No comments:

Post a Comment

BisingLahPulak